Білборди

Зовнішня реклама у Львові – дуже ефективний інструмент просування товару або фірми, адже кількість контактів з потенційними споживачами, навіть за один день – досить значна. В той же час, для нас це досить новий вид реклами, яка активно розвивається протягом останніх десяти років. Почалося все з появи білбордів – щитів з власною опорою та з наклеєними на них плакатами. Зазвичай вони представляють собою раму, яка оббивається листами оцинкованої сталі або фанери, покритих розчинами, стійкими до атмосферних явищ.

Білборди на Заході

Для західних країн білборди – це самий традиційний, поширений і найдешевший вид реклами. Це й зрозуміло – адже такі щити щодня бачать представники всіх соціальних груп, від студентів до власників власного бізнесу. Тому розміщення зовнішньої реклами таким способом особливо ефективне, якщо ваш товар або послуга – масовий, призначений для самої широкої цільової аудиторії.

Історія появи білбордів

Цікаво, що перші щити з’явилися ще в Давньому Єгипті, де з їх допомогою доносили до великої кількості народу інформацію – наприклад, про нагороду за втікачів рабів або про театралізованій виставі. У сучасному вигляді білборди прийшли до нас із США. Там компанії розміщували рекламні оголошення (Білл) на дерев’яних щитах – звідси і пішла назва . На початку ХХ в. на дорогах стало з’являтися все більше автомобілів, збільшилася їх швидкість – і білборди стали більші в розмірах.

Погодження назви бігборд

В країнах колишнього СРСР таку зовнішню рекламу називають бігборд (велика дошка). Це сталося тому, що на початку 90-х рр.. в основному на цьому сегменті рекламного ринку була представлена ​​компанія Big Board, які розміщували табличку зі своєю назвою на кожному щиті.

Розміщення та класифікація білбордів

Білборди зазвичай розміщують поряд з магістралями і трасами з насиченим транспортним потоком, чим жвавіше місце – тим ефективніша реклама.

Такі щити можна класифікувати за різними ознаками . По-перше , це кількість сторін, на яких розміщується інформація . Залежно від цього, білборди бувають одно-, двох -, тристоронні (іноді вони можуть мати і 4 сторони).

Взаємне розташування сторін також може бути різним, в такому випадку виділяють : плоскі, V-подібні і трикутні щити. Залежно від особливостей конструкції вони можуть бути розбірними ( “трансформери”) і нерозбірними. Крім того, білборди бувають різних розмірів. Правда, в країнах СНД найпоширеніший формат – стандарт 3х6 м, в Європі і США бувають і більші – до 18,1х6,1 м.

Односторонні білборди зазвичай розміщують на жвавих вулицях, найчастіше на перехрестях. Розміщення двосторонніх щитів має свої нюанси для рекламодавця. Якщо рух на магістралі йде в одну сторону, то водіям видно тільки одна рекламна площина щита, вона і буде пріоритетною для рекламодавця, а значить і обійдеться дорожче. Крім щитів, що мають власну опору, часто використовуються і настінні білборди. Якщо їх дизайн обрано вдало, то вони служать своєрідною прикрасою, особливо для типових будівель без архітектурних “надмірностей”, яких у свій час в надлишку побудували в радянських містах.

Дозвіл на розміщення білбордів

Для розміщення білборда у Львові треба отримати дозвіл. Найчастіше, це беруть на себе рекламні агентства. При цьому формат щитів на стінах і вулицях зазвичай регламентується міськими архітектурними управліннями. В Україні, найчастіше, використовуються формати 3×6 м і рідше – 3×12 м, але, вибираючи розмір щита слід пам’ятати – чим більше розмір плаката, тим помітніше зображення і тим ефективніша зовнішня реклама.

Дизайн білбордів

Оскільки на розглядання рекламного зображення на білборді людина може витратити всього від 3х секунд до 2 хвилин (залежно від швидкості руху), то дизайн такого щита повинен бути лаконічним, зрозумілим, максимально інформативним та привертати увагу. Тому для розробки макету білборда краще звернутися до професійних дизайнерів, найчастіше такі послуги надають поліграфічні фірми, які візьмуться надрукувати також плакати для щита.

Отже, для залучення максимальної уваги, для дизайну білборда важлива яскрава ідея, концепція . Тексту має бути зовсім небагато, акцент розставляються на графічні частини макету. Це означає, що напис (рекламний слоган) повинен донести суть вашої пропозиції  і добре читатись. Для цього необхідний простий, великий і досить чіткий шрифт. Світлі витончені літери не будуть видні вже на відстані більше 50 кроків, а надто жирний або химерний шрифт буде зливатися в суцільну смугу. Краще вибрати просте накреслення літер, але при цьому використовувати контрастні тони.

Крім цього, вплив зовнішньої реклами посилюється, якщо білборд оптимально вписується в архітектуру вулиці з естетичної точки зору. Це означає відповідність розмірів щита до навколишніх предметів. Наприклад, він не повинен перевищувати заданих параметрів по ширині і висоті, щоб не порушувати стилістичної єдності і не закривати декоративних елементів будинків, зовнішню скульптуру або архітектурні пам’ятки. Приклади цього можна бачити в Нью-Йорку, Токіо, Лондоні, де зовнішня реклама сама по собі служить прикрасою міста.

У багатьох містах є райони, відомі в першу чергу завдяки стилю життя своїх мешканців, наявності певних нічних клубів, ресторанів (Манхеттен, Сохо і т.д.). Тут білборди повинні відображати своїм стилем певний імідж. Їх дизайн виконується у відповідній техніці – для богемного району – з елементами графіті, для престижного – вибирається поєднання респектабельних червоних і золотих кольорів і т.д. Також колірну гаму плаката можна підібрати спеціально під відтінки навколишніх будинків – так, щоб вони виділялися на загальному тлі, але не вносили дисонанс.

У рекламному бізнесі є приклади, коли розроблені індивідуально білборди допомагали підкреслити особливості певних будівель, а вдало підібраний сюжет залучав при цьому максимальну увагу.

Друк плакатів для білбордів

Плакат для банера можна надрукувати на щільному папері або на банерній тканині. Перший варіант, через погану стійкість до погодних умов, розрахований на невеликий термін експлуатації – для якої-небудь разової рекламної акції. Банерний варіант можна використовувати досить довго та переміщати в різні точки міста.

Для нанесення зображення використовуються чотири основні методи:

Найпростіший та популярний спосіб – це поліграфія. Тут також можливий вибір різних методів друку – цифрового або офсетного. Перший з них дозволяє друкувати плакати тільки з щільного паперу і невеликими тиражами, що вигідно тільки для короткострокових рекламний кампаній. Найменший наклад – від 10 плакатів.

Якщо ж необхідно друк на банерній тканині (ПВХ), то тут вибирають офсетний спосіб. Він більш витратний з точки зору часу, який йде на доддрукарську підготовку і весь процес виготовлення, але зате одиниця тиражу, віддрукована таким способом, коштує дешевше. Зазвичай стандартний плакат 3х6 м збирається з 10 частин, вартість враховується за 1 км. метр і коливається від 15 до 40 $. В основному вартість залежить від тиражу, і звичайно, великий замовник завжди може отримати солідну знижку.

Якщо вам необхідно виготовити одиничний плакат у найкоротші терміни, буквально за один день, варто скористатися широкоформатним друком. Він здійснюється на спеціальних кольорових принтерах, які можуть друкувати на різних матеріалах : це і папір, і банерне (вінілове) полотно і т.д. Зараз найбільш поширеною технологією є струменевий друк Ink Jet, але поступово набуває популярності і новий метод нанесення зображення – електростатичний.

Плакати, надруковані таким способом, відрізняються великим терміном експлуатації. Хоча проблема вигорання зображення поки не вирішена остаточно, але 5 років такий плакат прослужити зможе. Після проведення рекламної акції або відкриття магазину в якомусь одному місті, ви можете легко зняти плакат і перевезти в інше місто, що особливо актуально для реклами торговельних мереж : у кожній місцевості можна провести кампанію без додаткових витрат.

ЗУКР «АртПром» має в наявності велику кількість білбордів у різних куточах м. Львова. Зателефонуйте нам за номерами: (067) 684-95-05 або (073) 167-36-35, детально на сторінці Контакти