Банерна тканина для широкоформатного друку

Банерна тканина

Банерна тканина – це міцне вінілове полотно, армоване поліестеровою ниткою (у вигляді сітки). Банерна тканина застосовується в зовнішній рекламі у Львові для широкоформатного друку. Якість і довговічність надрукованих банерів безпосередньо залежить від технології їх виробництва.

Технологія виготовлення банерної тканини

Існує два різних типи банерної тканині з принциповою різницею в технології виготовлення, два абсолютно різних матеріалу. Різниця полягає в технології нанесення вінілу на армуючу сітку.

Перша технологія виготовлення заснована на принципі ламінування. Бутерброд, що складається з двох шарів ПВХ полотна та сітки між ними, прокочується через гарячі вали в спеціальній машині (Lamination Machine), завдяки чому відбувається спайка. Сітка задає, в основному, механічні характеристики отриманого матеріалу такі, як міцність, гнучкість і т.п. Плівка відповідає за такі характеристики, як глянсовий або матовий матеріал, відсоток світлопропускання і т.п. Дана технологією використовується вже більше 15 років, та досить поширена. Банерні тканини, виготовлені за цією технологією, мають невисоку вартість 1,5 -3,5 $ за квадратний метр і досить прийнятні характеристики. Але все більш високі вимоги до якості матеріалів для широкоформатного друку, підштовхнуло до створення нової технології виготовлення банерної тканині.

Друга технологія виготовлення, заснована на принципі лиття. Сітка заливається рідким ПВХ, і потім пропускається через спеціальні машини, для додання матеріалу гладкості. Зараз розроблені технології дозволяють заливати сітку пастоподібною ПВХ. Це дозволяє отримувати кращі характеристики готового матеріалу. Лита технологія широкого поширення набула досить недавно, 5-7 років тому. Литий банер дорожчий, ніж ламінований (при однаковій щільності готової продукції) і коштує в середньому від 3 до 5 $ за квадратний метр. Все більше людей, що працюють з банерною тканиною, віддають перевагу саме цьому матеріалу, не дивлячись на більш високу вартість. Фізичні характеристики литого банера значно кращі ніж у ламінованого.

Міцність на розрив

Сила, прикладена до смужки тканини шириною 5 см, при якій відбувається її розрив. Фізичний сенс дуже простий: яку силу треба прикласти в напрямку паралельно смужці (як би розтягуючи її), для того щоб розірвати цю смужку тканини, причому дана характеристика вимірюється у двох взаємно перпендикулярних напрямках (основа і качок). Ламіновані тканини, навіть маючи сітку з товстих тканин 1000-1100 D, рідко мають характеристику краще, ніж 1000 Н/5см. Литі при однакових умовах з ламінованими (товщина нитки і щільність) не менше 2300 Н/5см. При переведенні в кілограми це складає приблизно 100 і 230 кг, відповідно лита тканина, в 2,5 рази міцніша. Для тих, хто друкує на банерній тканині в більшості випадків такий запас міцності не потрібен. Якщо ж з неї робити тент на машину, торговий павільйон або надувну конструкцію, то ця характеристика є основою при виборі матеріалу.

Міцність при роздиранні

Сила, при якій тканина для широкоформатного друку розривається уздовж волокон. Край тканини надрізують і рвуть банер по надрізу в різні сторони. Сила, при якій розрив буде збільшуватися і є наша шукана величина. Вимірювання проводять у двох напрямках (основа і качок). Ця характеристика у двох різних технологіях виготовлення, відрізняється вже менше, зазвичай на 30% -70%. Для поліпшення цієї характеристики ламінованих тканин, використовується більш щільне плетіння, а часто вплітаються додаткові нитки в основну сітку плетіння.

Термін експлуатації матеріалу

Час, протягом якого матеріал не втрачає своїх характеристик при допустимих умовах експлуатації. Параметр дуже актуальний, як для тканин призначених для широкоформатного друку, так і взагалі для будь-якої подібної продукції (тентова тканина і всякого роду технічні тканини). Тут знову великий відрив литої технології. Якщо термін служби при зовнішньому використанні ламінованої банерної тканині становить 1-3 роки, а далі починається: розшарування шарів банера, наростання на ньому мікроорганізмів, міграція пластифікаторів і т.д. Те стандартний литий банер повинен прослужити 2-4 роки, а деякі види до 7 років! Тому, якщо ви хочете, щоб ваше надруковане творіння протрималося якомога довше, то у вас немає альтернативи литому банеру. Але чи так багато зображень експлуатується більше 2-х років?

Еластичність

Ця характеристика є ключовою для вибору матеріалу для широкоформатного друку на банері. Сенс цієї характеристики в тому, на скільки сильно можна деформувати (як правило, згинати-розгинати) тканину, не порушивши її однорідності, тобто не пошкодивши надрукованого зображення. Приклад, добре всім знайомий, друкуємо банер на білборд і складаємо його конвертом, розгорнувши литий банер (наприклад, широко поширеною маркою DLS) ми отримаємо те, що і загорнули, розгорнувши ж ламінований банер (95% китайських банерів) ми побачимо на ньому заломи, спотворення зображення на місцях згинів. Звичайно виробники ламінованого банера намагається вирішити цю проблему, пом’якшують матеріал спеціальними добавками, роблять більш велике плетіння, але все це кардинально не покращує ситуацію, сміливо згортати ламінований банер можна тільки з маленькою щільністю, наприклад 330 г/м2, він чудово підходить для інтер’єрного використання.

Контроль якості

Всі інші характеристики такі, як температурна стійкість, як лягає і сохне на поверхні фарба, відсутність ниток, що стирчать, залежать безпосередньо від заводу виробника. Наприклад, більшість китайських банерів на морозі просто ламаються в місці згину. Використання таких матеріалів в холодну пору року дуже проблематичне.

Від виробника залежить, яка сировина використовується (наприклад, в Азії вважається, що японські гранули ПВХ мають найкращу якість), яке обладнання експлуатується, наскільки строго дотримується технологічний процес (наприклад, плетіння ниток для армуючої сітки має бути суворо при постійній температурі і вологості і ніякої пилу!), наскільки налагоджений контроль якості на всіх етапах виробництва і т.д.

Безперечне лідерство у виробництві банерних тканин для широкоформатного друку за європейськими виробниками. Але останнім часом вони переносять власне виробництво в країни третього світу і це впливає на якість. Дуже пристойна якість у банерів виготовлених в Південній Кореї. Такі марки, як Starflex, Averi і DLS чудово себе зарекомендували на українському ринку широкоформатного друку.